W lipcu rejsy między Warszawą a Lizboną Polskie Linie Lotnicze LOT obsłużą za pomocą boeingów 787-9. Dreamlinery zrealizują w sumie sześć rotacji.
Stolica Portugalii dołączyła do rosnącej sieci połączeń narodowego przewoźnika w lutym tego roku. LOT wkroczył na rynek dobrze już zagospodarowany przez niskokosztowe i tradycyjne linie lotnicze z Europy Zachodniej, lecz szybko rosnący popyt na loty do państwa na Półwyspie Iberyjskim powinien zaspokoi podaż.
Lizbona jest obsługiwana przez boeingi 737 MAX 8, lecz w lipcu pasażerów czeka zmiana – do obsługi sześciu rotacji wyznaczone zostały największe boeingi 787 Dreamliner we flocie Polskich Linii Lotniczych LOT.
Rotacje LO425/426, na trasie Lotnisko Chopina – port lotniczy im. Humberto Delgado – Lotnisko Chopina, „Liniowce Marzeń” wykonają 9, 16, 18, 25, 28 i 30 lipca.
Wyczekiwany kierunek
Brak LOT-u w Lizbonie wynikał z ograniczonej skali floty samolotów wąskokadłubowych. Pozyskanie kolejnych samolotów, zarówno z rynku pierwotnego, jak i tradycyjnego, pozwoliło operatorowi znad Wisły zadebiutować na lizbońskim rynku lotniczym. Na atrakcyjność Lizbony wskazuje Robert Ludera, dyrektor Biura Siatki Połączeń i Aliansów PLL LOT, którego słowa rezonują z twardymi danymi dot. ruchu lotniczego między Polską a Portugalią, która stała się jedną z częściej wybieranych destynacji urlopowych dla Polaków, którzy latają do iberyjskiego państwa na dłuższe wyjazdy urlopowe i krótsze pobyty typu city-break.
Choć rynek jest już dobrze zagospodarowany – tylko z Lotniska Chopina do Lizbony rejsy oferują Wizz Air i Tap Air Portugal, a Ryanair na tożsamej trasie lata z Modlina; do portugalskiej stolicy można także dolecieć na pokładach boeingów irlandzkiego niskokosztowca z Krakowa, Poznania i Wrocławia – to polski flagowiec nie stoi na przegranej pozycji, gdyż ruch pasażerski między dwoma państwami rośnie z każdym rokiem.
Jeszcze w 2018 roku liczba osób podróżujących między dwoma krajami w ruchu regularnym wynosiła niewiele ponad 380 tys. osób, podczas gdy w roku 2023 z oferty lotów z Polski do Faro, Lizbony i Porto oraz na Maderę skorzystało prawie 571 tys. podróżnych, czyli o 50% więcej. W tym samym okresie liczba podróżnych lotów czarterowych zmalała z ok. 100 tys. w 2018 r. do ponad 80 tys. w roku 2023.
W zeszłym roku liczba pasażerów była jeszcze wyższa, gdyż tylko w trzech kwartałach między Polską a Portugalią podróżowało samolotem 501 tys. pasażerów, a czwarty kwartał przypada na początek sezonu zimowego, czyli wzrostu programu lotów do m.in. Lizbony przez „tanie” linie lotnicze. Prawie sześciokrotny wzrost ruchu pasażerskiego napędzany jest także sporym wzrostem zainteresowania Polaków zakupem nieruchomości w południowej Portugalii, zwłaszcza w regionie Algarve.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.